.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر کشور میزبان فعالان اقتصادی بخش خصوصي

فعالان بخش خصوصي عصر روز سه شنبه ميزبان وزير کشور دولت نهم بودند؛ وزيري که براي دفاع از ثروت ميلياردي اش تريبون بخش خصوصي را غنيمت شمرد تا مشروعيت اموال خود را بار ديگر به گوش منتقدان دولت برساند.

او باب گفت وگو را از در آشتي با فعالان اقتصادي باز کرد اما از ناگفته هايي پرده برداشت که مخالفت برخي از اعضاي اتاق را به همراه داشت. محصولي با طرح اين سوال که چه کسي مباني برنامه چهارم را خوانده است، بيان کرد؛ بسياري از مباني برنامه چهارم توسعه منفعلانه و حتي بيان برخي از مباني آن شرم آور است.

در اين بين صحبت هاي وزير با اعتراض بهرامي يکي از اعضاي اتاق ايران روبه رو شد. اما وزير کشور اين طور پاسخ داد؛ اگر مي خواهيد صحبت هايي را مطرح کنم که خوشايند شما باشد، بنده چنين کاري نمي کنم، در دولت نيز همين رويه را دارم. شايد بنده منتقد ترين فرد در کابينه هستم.

او در ادامه به انحلال سازمان مديريت و برنامه ريزي و تبديل آن به دو معاونت رئيس جمهوري اشاره کرد. محصولي با تاکيد براينکه اصلاحات اساسي را دولت نهم انجام داده است، توضيح داد؛ البته اين سازمان منحل نشده و کار کارشناسي آن همچنان ادامه دارد و تنها ارائه سکه به عنوان پاداش به برخي کارشناسان بخش هاي مختلف اين سازمان به تعطيلي کشيده شده است.

او در ادامه بانک ها را شماتت کرد و گفت؛ رئيس جمهور بارها و بارها به موضوع ناکارآمدي بانک ها اشاره کرده اند و اگر کسي بخواهد به عنوان يک واسطه مبلغي وام براي يک پروژه دريافت کند ترجيح مي دهد اين مبلغ را در خريد ملک و املاک وارد کند؛ بنابراين نبايد به روي مشکلات چشم هاي خود را بست.

وزير کشور که خود را از طيف فعالان بخش خصوصي معرفي کرد و براي همراهي به سابقه 15 سال فعاليت در بخش خصوصي اشاره داشت، خطاب به فعالان گفت؛ ما در وزارت کشور کاملاً از بخش خصوصي حمايت مي کنيم، بدون هيچ گونه محدوده و حريمي از هر کار قانوني دفاع مي کنيم و معتقديم دولت هر چقدر که بتواند تصدي گري را کم کند و به بخش خصوصي بدهد، همان قدر به نفع مملکت است.

صادق محصولي با بيان اينکه کار در بخش خصوصي افتخاري بزرگ برايم بود، توضيح داد؛ اعتقاد دارم کار کردن در بخش خصوصي تجاربي بسيار ارزشمند هم براي زندگي فردي و هم اجتماعي براي من داشته است. محصولي با اشاره به مباحثي چون اصل 44 و چشم انداز 20 ساله با تاکيد بر اينکه اجرايي شدن آنها نياز به فرهنگ سازي دارد، گريزي به زمان دفاع از برنامه هاي خود در مجلس زد و گفت؛ بنده زماني که به عنوان وزير به مجلس معرفي شدم اولين سوالي که از من شد، اين بود که شما چرا توليد ثروت کرديد و اکثراً نيز از سوي کساني مطرح مي شد که همواره فريادشان اين بود که چرا دولت به دنبال پياده کردن اصل 44 قانون اساسي نيست که اين دو با هم در تضادند.

وي ادامه داد؛ بنده به نمايندگان نيز گفتم ثروت من حتي اگر 160 ميليارد دلار هم باشد، باز هم از طريق فعاليت در امور ساخت و ساز به دست آمده است. در هيچ جا ردپايي از رشوه يا معامله با دولت مشاهده نمي شود.

وي با بيان اينکه اغلب با مسائل اساسي که با منافع ملي نظام گره خورده است، برخورد سياسي مي کنيم، بيان کرد؛ وقتي بحث اين مي شود که مثلاً بنزين در کشور ما به آتش کشيده مي شود، بالاخره فردي پيدا مي شود که آن را با سهميه بندي يا هر طريقي کنترل کند، اما برخي با آن مخالفت و اعلام مي کنند اين مساله 20 درصد تورم در کشور ايجاد مي کند در صورتي که به نقطه بهينه در اين مساله توجه نمي شود و متاسفانه اغلب مي بينيم منافع ملي با نگاه هاي بخشي و سياسي مدنظر قرار مي گيرد در صورتي که اگر نگاهي ملي داشته باشيم مشکلات زودتر شناسايي مي شوند.

وزير کشور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بحث تحول اقتصادي گفت؛ همان طور که مقام معظم رهبري تاکيد داشتند هيچ کس نيست استدلالي بياورد که نبايد اين کار انجام شود ولي زماني که مي خواهد اجرا شود، همه ترمز مي کنند.

مي خواهم بر اين نکته تاکيد کنم که فرهنگ سازي براي پياده کردن اقدامات بزرگ در کشور لازم و ضروري است. محصولي همچنين در بخشي از صحبت هايش فعاليت در بخش توليدي را به دليل ضوابط دست وپاگير بوروکراسي دولتي و پرداخت رشوه امري دشوار مطرح کرد و با تاکيد بر اينکه کسي که امروز در کشور کار توليدي مي کند مجاهد است، توضيح داد؛ امروز کسي که با اين اوضاع و احوال پول خود را به جاي آنکه در بانک بگذارد، در کار توليدي سرمايه گذاري مي کند، يک مجاهد است. زماني که به مجلس معرفي شده بودم گفتم من آمادگي دارم تا سري ترين مسائل را از من بپرسيد، مي گفتند فلاني از 10 ميليارد تا 160 ميليارد ثروت دارد ولي مشخص نکردند که بالاخره چه مقدار.من هم به آنها گفتم شما يک مورد بياوريد که اين ثروت از رانت بوده يا خلاف قانون بوده است.

وي با بيان اينکه در مورد اصل 44 فقط شعار مي دهيم، گفت؛ بالاخره مشخص است که کشور عقب افتادگي دارد و زيرساخت هاي ما ناقص است. وقتي به برنامه چهارم توسعه نگاه مي کنيم، مي بينيم که چقدر مباني اين برنامه منفعلانه است و بنده هم با صراحت اين را مي گويم چرا که ما نمي خواهيم با شعار حرف بزنيم. من با معيار اين حرف را مي گويم.

وي گفت؛ زماني بسيجي کسي بود که براي دفاع از کشور به جبهه مي رفت ولي امروز بسيجي کسي است که بتواند توليد ثروت کند يعني با سرمايه گذاري خصوصاً در کارهاي مولد اقدام کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.031 seconds.